środa, 30 listopada 2011

Zanim kreatywni zaczną reklamę wymyślać…

Znów powracam do tematu briefowego. Bo właśnie ten moment jest kluczowy do stworzenia udanej kampanii reklamowej.

Tak, tak – bo skuteczność reklamy rozpoczyna się na poziomie jej planowania, czyli na poziomie briefu kreatywnego.

Postaram się krótko i na temat. Kluczowe punkty briefu kreatywnego? Przede wszystkim cele wykonania projektu. Dział kreatywny musi raz jeszcze uściślić zamierzenia reklamy. Powinien także odpowiedzieć sobie na pytanie o reakcje odbiorcy. Jeżeli pożądaną reakcją jest wzbudzenie emocji konsumenta – należy te emocje dokładnie opisać – wówczas wszelkie projekty graficzne będą bardziej wyraziste.

Opis konsumenta? W briefie nie może kończyć się on na danych psychofizycznych czy socjospołecznych. Równie ważne jest ustalenie barier konsumenckich oraz o określenie zachowań grupy docelowej. A wyjątkowo pomocne w kreacji kampanii może być DILO.

Taka infografika na temat dnia z życia charakterystycznego przedstawiciela naszej grupy docelowej przyczyni się do skuteczniejszego dotarcia do niego. Przykłady? Weźmy markę Kubuś i sprzedaż napojów dużych butelkach – przecież dzieciaki nie będą dźwigać do szkoły ciężarów. Tej bariery konsumpcyjnej nie dostrzeżono. Ten przykład doskonale pokazuje, że DILO nie jest wymysłem kreatywnych maniaków, którzy nie wiedzą co zrobić z nadmiarem czasu.


Pisząc brief kreatywny warto pamiętać, że każda reklama, zawsze musi pasować do charakteru marki. Znając charter marki nasze pomysły na reklamę już nie będą nielimitowane, przekaz będzie spójny i nawet jeśli nie pojawiłby się w nim produkt lub brand – prawdopodobnie wiedzieliśmy o jaką markę lub grupę marek chodzi.

Jeśli agencji reklamowej w dziale kreatywnym pracując nad projektem dla jakiejkolwiek marki pomysłom przyświeca teza, że Limit is the sky – oznacza to, że prawdopodobnie charakter i toniczność marki nie zostały określone, a co za tym idzie brief kreatywny nie jest ukończony.

A więcej na ten temat na BiznesTrend po wpisaniu nazwy naszej agencji.Nadmienię jeszcze, że wykorzystane w tekście zdjęcia pochodzą z: www.brainwads.net

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz